Корабельна аварія в Цемеської бухті


Опубликованно 18.12.2017 00:35

Корабельна аварія в Цемеської бухті

Цемесська бухта (Новоросійськ) знаходиться у північній частині Чорноморського узбережжя. До складу Росії вона увійшла в 1829 році в результаті чергової війни з турками. У середині 80-х минулого століття тут сталося зіткнення, яке забрало більше чотирьохсот людських життів.

Географічне положення

Цемесська бухта назву отримала від річки, яка бере свій початок на схилі гори Гудзева. Є ще один однокореневий топонім - Цемесська гай. У західній частині бухти розташувався Абрауский півострів. Справа знаходиться Маркотхский хребет. Довжина берегової лінії Цемеської бухти складає 15 км. Ширина - 9 км З північного заходу від бухти знаходиться острів Суджук, а з південно-сходу Дооб. Середня глибина Цемеської бухти становить 24 метри. Максимальна - 29 метрів. Туризм

Відпочиваючі, які воліють добиратися до узбережжя Чорного моря на власному автомобілі, хоча б раз проїжджали повз Цемеської бухти. Вона знаходиться зовсім поруч з Геленджик і Кабардинкою, розташованому в декількох кілометрах від міста-курорту. Пляжі Цемеської бухти сподобаються не кожному. Тут майже немає інфраструктури, малолюдно. Проте місця мальовничі, що підтверджують фото Цемеської бухти, які можна бачити в цій статті.

Затоплення кораблів

У Новоросійську і його околицях відбувалося чимало важливих історичних подій. Одне з них - знищення флоту (1918 рік). Тоді між радянським урядом і Німеччиною був укладений договір, згідно з яким кораблі Чорноморського флоту потрібно було передати противнику. Капітаном 1-го рангу Тихменевым був отриманий наказ направити суду в Севастополь, де вони і перейдуть німецьким військам. Одночасно вступив секретний наказ про їхнє затоплення.

Тихменєв довго роздумував. Зрештою вирішив привести кораблі у Севастополь. Багато офіцерів не погодилися з ним. 18 червня з допомогою торпед майже всі судна були знищені. Через два роки в Цемеської бухті почався підйом затоплених кораблів. Деякі з них навіть вдалося відновити, наприклад, "Калиакрию".

"Адмірал Нахімов"

31 серпня 1986 року розігралася трагедія. Загинуло 423 людини. В Цемеської бухті, в 13 км від Новоросійська, сталося зіткнення пароплава "Адмірал Нахімов" та вантажного судна "Петро Васєв".

Варто трохи розповісти про пасажирському судні, на яке потрапити до 1986 року мріяв чи не кожна радянська людина. "Адмірал Нахімов" був побудований в 20-е. Тоді він належав німцям і мав іншу назву - "Берлін". Судно виконувало трансатлантичні рейси між Нью-Йорком і Бремерхафеном. Під час Другої світової війни використовувалася як госпітального. У 1945 році, в результаті ряду подій, корабель дістався радянського флоту.

"Адмірал Нахімов" був найбільшим пасажирським судном у СРСР з тих, що здійснювали круїзи по Чорномор'ю. Іноді він здійснював вантажоперевезення в Саудівську Аравію, Алжир і на Кубу. В кінці сімдесятих з'явилася традиція: капітаном "Нахімова" призначали, як правило, того, хто провинився на міжнародному рейсі. Судно стали іменувати "кораблем штрафників".

"Адмірал Нахімов" 29 серпня вийшов з Одеси в семиденний круїз. Передбачалися заходи в Сочі, Батумі, Ялту, Новоросійськ. Пасажири інструктаж і шлюпочних навчань не проходили. 31 серпня о другій годині дня судно пришвартувалося в Новоросійському порту. В 22:00 пароплав мав відплисти згідно з розкладом. Однак відправився "Адмірал Нахімов" з десятихвилинним запізненням.

Море було спокійним, погода ясною. Більша частина пасажирів перебувала на палубі. В 22:38 в Цемеської бухти зайшов "Петро Васев", який повертався з Канади. Капітан суховантажу, як пізніше на суді стверджували його колеги, мав слабкість до "красивих" розбіжностям, тобто на відстані 100-180 метрів. Це послужило основною причиною катастрофи.

В 11 годин вечора зіткнулися два судна. "Петро Васев" врізався у правий борт "Адмірала Нахімова". Пароплав двічі здригнувся, в результаті чого багато пасажирів не змогли утриматися на ногах. Однак навіть ті, хто бачив наближення суховантажу, не усвідомили близьку катастрофу.

Капітан намагався посадити судно на мілину, але сталося включення електрики. На палубі, яка в лічені хвилини накренилася на 45 градусів, почалася паніка, типова для подібних ситуацій.

У порятунку пасажирів "Адмірала Нахімова" були задіяні курсанти морехідного училища. Екіпажу суховантажу вдалося взяти на борт 37 пасажирів "Адмірала Нахімова". Катастрофічно не вистачало плотів. Пароплав затонув за 8 хвилин. Загинуло 423 людини. "Адмірал Нахімов" разом з тілами 64 пасажирів, які так і не вдалося підняти на поверхню, і сьогодні знаходиться на дні моря.



Категория: Туризм


Спонсор

Спонсор

Ссылки партнеров

Ваша реклама тут