Омар Момані: Шева красивий, його складно малювати


Опубликованно 11.08.2019 08:50

Омар Момані: Шева красивий, його складно малювати

Напевно, не раз і не два бачили ви комікси, присвячені футболу. І можна з упевненістю передбачити, що в правому нижньому кутку була жовта смужка з підписом Omar Momani. Чи то червона картка Лео Мессі, чемпіонські розбірки в АПЛ або демарш імені Кепы Аррисабалаги — Омар намалює все. Його роботи відомі на весь світ, чого не скажеш про нього самому. В інтерв'ю ми поговорили про те, як Омар "дійшов до життя такого", як він створює свої роботи і чим планує займатися далі.

- Якби тебе попросили розповісти про себе за одну хвилину, що б ти сказав?

- Я – людина, яка хоче досягти лише в малюванні коміксів. Я хочу малювати авторські комікси про речі, які я люблю (про футбол, музику, фільми, філософії, історії тощо). Також у мене є амбіції створювати короткометражні фільми і графічні новели в найближчому майбутньому.

- Яка філософія тобі ближче? І яка в тебе улюблена історична епоха? Можливо, Римська імперія або Стародавня Греція?

- Я б сказав, що це мікс екзистенціалізму, гедонізму і стоїцизму. Ти був правий, мені подобається Рим, а ще Персія. Також я люблю читати про європейську історію з Темних століть і до XIX століття.

- З приводу амбіцій. Що заважає тобі реалізувати їх прямо зараз?

- Напевно, причини, за якими я зараз не створюю анімаційні короткометражки і графічні новели – брак часу і лінь. Мені потрібна хороша мотивація, щоб почати. Але можу сказати, що зараз веду переговори з продюсерами про створення короткометражок. Сподіваюся, в цьому році все запуститься.

- Як почалася твоя любов до футболу? Які у тебе улюблені команди?

- Це був 1990 рік, коли дев'ятирічний я був вражений атмосферою навколо чемпіонату світу. Всі дивилися той турнір і говорили тільки про футбол і Марадону. Думаю, тоді я й полюбив футбол. Мені подобається Мілан, я почав вболівати за нього після чемпіонату світу, адже тоді вони були кращими.

- Що ти думаєш про нинішньому Мілані? Вірним було рішення розлучитися з Гаттузо? Джампаоло – правильний вибір? Кого б ти хотів бачити в Мілані цим літом?

- О боже, останнє десятиліття було жахливим... Я вважаю, Гаттузо гарний у мотивації гравців, але тренер – не дуже. З іншого боку, Джампаоло – хороший тренер. Не знаю, що буде в наступному сезоні, але давайте зберігати оптимізм. Якби я вирішував, то я б купив футболістів, які не потрібні Реалу і Барселоні, таких як Бейл або Іско. Вони дуже досвідчені і мають чемпіонську ментальність.

- А коли ти почав отримувати гроші за свої малюнки? Пам'ятаєш свій перший замовлення?

- Це сталося в 1996 році. У батька був щотижневий журнал, і він попросив мене намалювати комікс про світ на Середньому сході. Але я не пам'ятаю, скільки він заплатив.

- Які зустрічалися перешкоди на твоєму шляху до успіху?

- Головною перешкодою було знайти роботу, пов'язану з коміксами і анімацією. У мене не було ніякого керівництва до дії, було складно знайти інформацію про різні техніки і удосконалювати навички. Інтернету не було в тому вигляді, в якому він є зараз.

- Тепер стати карикатуристом набагато простіше?

- Складність у тому, щоб знайти роботу, поки у тебе немає імені. Треба засукати рукави і наполегливо працювати на початку кар'єри, відточувати навички і заробляти ім'я, щоб якось це стало твоїм основним заняттям.

- Футбольні комікси – твоя єдина робота?

- Ні. Ще я працюю на освітній онлайн-платформі в Йорданії, яка називається Edraak, а також співпрацюю як фрілансер з різними організаціями.

- Ти казав, що з футболом пов'язані 99,9% твоїх робіт. Розкажи про інших 0,1%.

- Вони в основному про фільми і музику, вірніше, акторів і музикантів. Але скоро я буду малювати і дещо інше.

- Твої роботи публікуються на Goal.com. Як почалася ваша співпраця?

- У 2010 році я почав малювати комікси про чемпіонат світу. Друзі підштовхували мене продовжувати це робити, і я подумав, що буде добре зв'язатися із ЗМІ, які можуть опублікувати ці роботи. Так, як я читач Goal, я зв'язався з шеф-редактором арабської редакції, який з радістю погодився взяти мене в команду. Після року роботи я почав малювати для міжнародної редакції.

- У тебе є інші футбольні замовники або ти працюєш тільки з Goal.com?

- Є кілька. Я зараз працюю з Бундеслігою, Лігою Арабської затоки та іншими. Також я малював для Манчестер Сіті і Аль-Арабі.

- А чи намагалися конкуренти Goal забрати тебе?

- Багато хто намагався, але я відмовлявся. Я фрілансер, і можу працювати з іншими виданнями, але в той же час я поважаю наші відносини з Goal і не можу робити те, що їм зашкодить. У мене була співпраця з різними футбольними медіа одночасно, але так, щоб це не шкодило іншим клієнтам.

- Думаю, зараз ти найвідоміший футбольний карикатурист у світі. Що відчув, коли це усвідомив?

- Хах, я був щасливий, але в той же час, це дуже стресова ситуація. Адже на мені лежить відповідальність малювати дуже добре.

- Твоє ім'я відоме на весь світ, але цього не сказати про твоїй зовнішності. Були якісь кумедні випадки, пов'язані з цим?

- Одного разу я був на присвяченій анімації конференції в Дубаї. Там я постійно ходив снідати в один маленький ресторанчик і подружився з його власником. Ми постійно розмовляли про футбол і його улюбленому Арсеналі. Одного разу він прокричав мені: "Давай, чувак! Раз вже ти карикатурист і любиш футбол, так чому б тобі не стати як Омар Момані? Я впевнений, що ти будеш ще крутіше!". І тоді я показав йому свій паспорт. Він був у шоці.

- Яка частина твоєї роботи найприємніша?

- Їх дві. Перша, я малюю те, що мені подобається футбол, а друга – подальша реакція.

- Розкажи, як ти створюєш комікс. Сам вибираєш тему або ж її тобі вказують?

- Залежить від клієнта. Іноді сам, іноді її ставлять. У мене є ідея, потім ми проводимо брейнсторм із замовником, а після цього я малюю.

- Ти повинен творити кожен день. Немає емоційного вигоряння через обсягів роботи?

- Так, є така справа, я завжди працюю. Але в той же час я відчуваю відповідальність. Я повинен малювати те, що відбувається, адже мої передплатники цього чекають і вимагають.

- А що трапляється, якщо ти хворієш, наприклад, гриппуешь?

- Тоді вже беру вихідні. І іноді це дуже надовго.

- Бували випадки, коли твої роботи не публікували?

- Ні, такого не траплялося. Я не малюю, якщо клієнт не згоден з ідеєю.

- Є якісь елементи, які ти ніколи не використовуєш у роботі? Війна, кров, насильство і т.д.

- Залежить від клієнта. Наприклад, Goal забороняє малювати запікшу кров, висміювати релігії чи національності. Особисто я можу малювати кров в якихось коміксах в майбутньому.

- Бували випадки, коли герої твоїх карикатур були незадоволені? Можливо, які-то конфлікти?

- Начебто ні. Але одного разу Goal мене попередив, що є деякі дуже чутливі гравці. Не можу назвати їх імен, вибач. Під час чемпіонату світу потрібно бути обережним. Людям не дуже подобається, коли ти критикуєш їхні збірні. Іноді вони реагують просто жахливо.

- А навпаки, коли герої були задоволені роботами?

- Одного разу я намалював африканських зірок, Дрогба, ето'о і Турі. Всі вони репостнули роботу, хвалили мене і сказали продовжувати в тому ж дусі. Та й багато інших футболістів ділилися моїми роботами – можу згадати Касільяса, Подольскі, Фалькао, Мхітаряна і багатьох інших.

- Тобі однаково легко малювати різних гравців або деяких складніше?

- Складно малювати красивих і темношкірих. Красивих, тому що в них немає якихось яскравих рис, наприклад, великого носа і так далі. А темношкірих – тому що це дуже чутлива тема, тебе можуть звинуватити в расизмі, тому що ти перебільшив ту чи іншу рису.

- Виходить, Златан, один з найпростіших футболістів, щоб малювати? А Андрій Шевченко?

- Так, просто намалюй ніс і косичку, і буде тобі Златан. Шева красивий, його важко намалювати.

- Бували випадки, коли твої роботи крали?

- Ох, це буває часто. Особливо в тих країнах, де немає законів про захист авторських прав.

- Я якось бачив рекламу каналу, де стверджувалося, що "Омар Момані тепер в Телеграме!". У трьох каналах з твоїм ім'ям понад 80 тисяч передплатників у сумі. Ти якось пов'язаний хоч з одним з них?

- Ні, ці канали мені не належать, це фанати. У мене немає облікового запису в Телеграме.

- У тебе 500 тисяч передплатників у Инстаграме, і всього чотири тисячі на Ютубі. Чому така велика різниця?

- Думаю, людям у Инстаграме потрібні картинки, які вони можуть оцінити за пару секунд. А на Ютубі вони хочуть бачити більш тривалі відео, в той час, як мої тривають лише кілька секунд.

- Ти великий фанат подорожей. Які у тебе улюблені міста?

- Складно назвати якісь окремі, адже їх було дуже багато. Але мені подобаються спокійні міста, а також ті, які мають багату історію. Кожне місто по-своєму унікальний.

- І останнє питання. Що ти порадив би тим, хто хоче стати наступним Омаром Момані?

- Не будьте Омаром Момані. Можете вчитися у мене, але будьте собою, майте свій стиль, практикуйтеся щодня, читайте і дивіться комікси кожен день, щоб розуміти їх історію і походження.



Категория: Спорт


Спонсор

Спонсор

Ссылки партнеров

Ваша реклама тут