Залізничний вокзал в Мінську - один з найбільших у Європі
Опубликованно 14.12.2017 00:05
Залізничний вокзал - це те місце, яке зустрічає більшість мандрівників і гостей міста, а тому його також можна віднести до тих пам'яток, які є візитною карткою будь-якого населеного пункту. Кожен залізничний термінал не схожий на інші і чим-небудь унікальний. Ми розглянемо залізничний вокзал в Мінську: яким він був колись і яким став тепер.
Перший мінський вокзал
Історія мінського залізничного терміналу бере свій початок ще з 16 листопада 1871 року. Саме тоді відбулося офіційне відкриття станції Мінськ на залізниці Москва – Брест.
До речі, зараз мало кому відомий той факт, що в історії Мінська було два вокзалу. І нинішній знаходиться зовсім не на тому місці, де був розташований його попередник. Перший вокзал розташовувався там, де на даний момент знаходиться університет культури і мистецтв. Називався він тоді Брестським, правда, через деякий час його перейменували в Олександрівський. Якраз цей вокзал прийняв перші залізничні потяги з пасажирами. І далі саме сюди приїжджали такі відомі персони, як імператор Микола II, Йосип Віссаріонович Сталін та інші відомі особи. Функціонував цей залізничний вокзал в Мінську аж до 1928 року, після чого був закритий, а під час Великої вітчизняної війни в 1941 році там сталася пожежа, будівля згоріла дотла і більше не відновлювалася. Ось і все, що стосується першого залізничного терміналу в Мінську.Історія нинішнього вокзалу
Нинішній залізничний вокзал в Мінську веде свою історію від 1873 року. Він був побудований на новій Лібаво-Роменської залізниці. Спочатку називався він Віленським або Лібаво–Роменським. Побудований він був з дерева, та протягом двадцяти п'яти років він таким і залишався. Лише в 1898 році будівля зазнала капітальної перебудови, яка була виконана із застосуванням каменю. Тоді зовнішній вигляд будівлі кардинально змінився. Воно виглядало дуже красиво, ошатно і мальовничо, у вигляді терема з двома казковими башточками по центру.
На жаль, під час війни СРСР з Польщею будівля отримала значні пошкодження і пізніше була перебудована. З'явився другий поверх, на якому була розміщена кімната відпочинку та адміністративні приміщення.Сучасний термінал
У 1940 році залізничний вокзал в Мінську остаточно втратив свій початковий вигляд. З архітектурних стилів в той час предпочитался неокласицизм, і саме в цьому стилі, згідно з проектом архітектора В. Рочаника, була проведена генеральна перебудова будівлі. Зникла легкість і легкість споруди, її замінили важкі і строгі прямолінійні обриси.
Під час Великої Вітчизняної війни термінал значно постраждав, але в 1949 році його відновили в тому ж стилі неокласицизму. У сімдесяті роки стало остаточно зрозуміло, що приміщення потребує реконструкції, так як пасажиропотік значно зріс і вокзал вже не міг з ним впоратися. Але тільки в 1992 році був проведений конкурс на перебудову будівлі, і переміг у ньому проект відомих архітекторів Виноградова і Крамаренко.
У той час існували значні проблеми з фінансуванням, втілення проекту в життя затягнулося. 3авершилось будівництво тільки в 2001 році. Побачити фото залізничного вокзалу Мінська можна в нашій статті.
Як видно, кошти на реставрації терміналу не економили, і він вийшов на славу. Французькі вітражі, іспанська граніт – все було зроблено по вищому розряду. Зараз мінський вокзал є справжньою окрасою міста.Інфраструктура і пасажиропотік
Адреса мінського залізничного вокзалу: площа Привокзальна, 3. Це залізобетонний комплекс-гігант з самої сучасною обробкою. Він є одним з найбільших в Європі і може одночасно прийняти більше семи тисяч пасажирів. Біля центрального входу розташоване туристичне бюро. На всіх поверхах будівлі є кафе, безліч торгових точок, а також пункти обміну валют. Під комплексом знаходиться найдовший підземний перехід. Його довжина – 250 метрів, він з'єднує Привокзальну площу з автобусною станцією "Дружна".
Категория: Туризм