Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку
Опубликованно 01.04.2024 00:06
Світoвий aвтoпрoм пeрeживaє склaдний пeрexідний чaс від трaдиційниx aвтo з ДВЗ дo eлeктрoмoбілів. Підприємствa пeрeпрoфілюються, ствoрюються нoві відділи, виникaє нaгaльнa пoтрeбa в висoкoквaліфікoвaниx кaдрax пo нaпрямку «eлeктрoтexнікa» тa інші. Виникaють і aмбітні стaртaпи в сфeрі eлeктрoмoбілів і бeзпілoтниx aвтo - всe цe пoтрeбує нoвиx кaдрів. A щo вжe зaрaз відбувaються нa ринку трудa?
Укрaїнa пeрeживaє дeфіцит кaдрів мaйжe в усіx сфeрax пo зoвсім іншій причині - чeрeз війну з дeржaвoю-тeрoристoм. Бaгaтo чoлoвіків пішли дoбрoвoльцями бoрoнити вітчизну, іншиx відпрaвили нa війну дoбрoвільнo-примусoвo після мoбілізaції. Нa дняx мaють прийняти нoвий зaкoн прo мoбілізaцію, пoвістки принoсять нaвіть в підприємствa, які мaють «брoню» в (видах свoїx співрoбітників.
Тoж AUTO-Consulting вирішив прoзoндувaти ситуaцію нa ринку прoфeсіoнaлів: чи є кризa пeрсoнaлу в aвтoмoбільнoму бізнeсі? Интересах цьoгo ми пoгoвoрили з кeрівникaми прoвідниx aвтoмoбільниx xoлдингів тa пoстaвили кількa питaнь з цього приводу.
Яка одним духом ситуація з персоналом? Який відсоток вільних предместье, чи є дефіцит кадрів?
«Поточна ситуація з персоналом виглядає досить напружено. Разряд, який йде на війну нежто звільняється з особистих підстав замінити дуже важко. Одним пыхом на десять вакансій Водан кандидат. Тому конкуренція дуже потужна. Відсоток вільних поселок складає біля 12 відсотків», - каже Славуня Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
«Дефіцит висококваліфікованого персоналу був завжди, в тій чи іншій сфері. І це питання можна було вирівнювати чрез підвищення кваліфікації, навчання вже возьми місці. Зараз ситуація погіршилася, ибо не вистачає не общедоступно висококваліфікованих технічних фахівців, без- вистачає технічних фахівців взагалі. Рядом тому, що є готовність та бажання навчити. Це зумовлено, в першу чергу, мобілізацією. Ситуація з механіками, електриками - критична!», - базарить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.
«Ситуація з персоналом в межах допустимого, відсоток плинності кадрів 8,4%, критичної ситуації з персоналом в нас никак не має. Вакансії відкриваються здебільшого в зв'язку з мобілізацією співробітників. Відсоток вільних слобода 2%, дефіцит кадрів спостерігається в деяких напрямках», - відповідає Ксанка Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.
«Так, у зв'язку з війною ми відчуваємо дефіцит кадрів», - коментує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.
«У перший рік повномасштабної війни холдинг пережив найбільший відтік кадрів из-за свою історію - 22%. (потомки покинули свої домівки, а деякі залишилися минуя даху над головою і виїхали после кордон в пошуках безпеки. Багато кваліфікованих фахівців пішли сверху службу в ЗСУ. На всіх підприємствах нашого холдингу люди дуже збалансований, саме тому ми гостро відчуваємо втрату кожного гравця команди. Адже получи и распишись навчання працівників потрібно багато часу, підготовка працівника з деяких спеціальностей може сягати 1-2 роки. Але наша перевага в тому, що ми можемо підмінити працівника фахівцем з іншого підприємства холдингу і клієнти далеко не відчують погіршення рівня обслуговування».
«Зараз ситуація з персоналом по мнению автомобільному ринку непроста, особливо у виробничих сферах. VIDI відновила свій кадровий потенціал ще у кінці 2022-го року: сверху той момент у команді нараховувалося 1028 працівників (задолго. Ant. с війни - 1070). Станом нате сьогодні - уже 1263 працівників.
Недоукомпектованість штату держи початок весни становить 5% ли 61 відкрита вакансія. Є певний дефіцит кадрів возьми посадах сервісного обслуговування. Також, є певні проблеми з пошуком якісних ІТ фахівців та маркетологів, ибо більшість з них не готові працювати в офісі та віддають перевагу віддаленому формату», - підсумовує Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
Скільки вакансій у вы наразі відкрито та яких фахівців найбільше бракує?
«В основному відкриті робочі спеціальності - механіки, електрики, фахівці малярно-рихтувального комплексу. Присутствие цьому, дуже складно знайти фахівців із відповідним рівнем досвіду та знань получи и распишись посади бухгалтерів, маркетологів», - каже Славуся Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
«Станом нате сьогоднішній день відкрито 61 вакансію. Найбільше бракує фахівців з сервісного обслуговування (48% від усіх відкритих вакансій): автослюсарів, консультантів-приймальників, консультантів з продажу запчастин, адміністраторів сервісу тощо. 29% відкритих вакансій - це напрямок продажів: фахівці з корпоративного продажу, продавці-консультанти мотор з пробігом. 23% - це вакансії адміністративного напрямку: маркетологи, ІТ фахівці, економісти», - повідомив Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.
«Найбільше бракує технічних спеціалістів: механіків, електриків», - басить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.
«Відкрито наразі 15 вакансій, бракує - слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів (автомеханіків). Це спричинено попитом таких спеціалістів в ЗСУ. Следовать період від початку повномасштабного вторгнення в нашій компанії було мобілізовано 7% співробітників», - відповідає Ксюша Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.
«На сьогоднішній число в нашому холдингу відкрито близько 20 вакансій», - коментує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP. - «Серед них менеджери з продажу автомобілів (нових та з пробігом), приймальники замовлень, автослюсарі, рихтувальники кузовів, маляри, маркетологи, SMM-фахівці, мийники автомобілів. Термін пошуку фахівців чималий - від місяця давно півроку. Ми шукаємо людей в яких професійні якості поєднані з високими моральними принципами, що спорідненні з принципами корпоративної культури нашого холдингу. Ми шукаємо прогресивних, сміливих та позитивних людей, які хочуть і вміють працювати в команді, навчатися та розвиватися без- тільки професійно, а ще й особисто».
Які переваги роботи саме у вашому дилерському холдингу?
«Офіційна зарплатня, соціальна підтримка працівників та їх родин, деякі посади мають медичну страховку, дружній стабільний колектив», - каже Ярославка Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.
«Робота в команді професіоналів, можливість навчання та розвитку, офіційне працевлаштування, пільги (спорт, харчування, медичне страхування, страхування життя, інші)», - бредить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.
Ксения Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria, перераховує низку переваг:
- Робота в стабільній компанії.
- Конкурентна заробітна выплата.
- Офіційне працевлаштування.
- Соц.картуз (мед.страхування, страхування життя, оплачувана відпустка та лікарняний, харчування).
- Можливість углубление'єрного зросту та професійний розвиток (тренінги, вебінари, особистий смета на навчання).
Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP, перераховуючи переваги, загинає пальці:
- Впевненість у завтрашньому дні. У наших співробітників є гарантована зайнятість. Під миг COVID-19 та з моменту повномасштабної війни ми відкривали нові напрямки бізнесу та створили нові робочі місця. Ми ні получи и распишись день не зупиняли роботу наших підприємств.
- Підтримка команди. Кожен свой співробітник, працюючи в GM GROUP, знає, що він - частина великого Холдингу, і завжди може розраховувати в всебічну підтримку з боку керівництва та колег, мол б він не був: держи робочому місці, проїздом в місті, мол є наш дилерський центр, в лавах ЗСУ чи навіть ради кордоном.
- Постійний ріст і навчання. Наші співробітники мають змогу постійно вдосконалювати свої професійні навики после рахунок навчання. Минулого року, у холдингу, започатковано Корпоративний університет та держи даний момент вибудована концепция навчання. На кожному підприємстві холдингу існує бібліотека, яка постійно поповнюється новинками художньої, публіцистичної та професійної літератури, приступ до якої вільний в (видах всіх працівників підприємства. Получи керівні посади, в першу чергу, ми розглядаємо кандидатури своїх працівників. Тим самим забезпечуючи можливість углубление'єрного зростання всім бажаючим. Що в свою чергу слугує сильною мотивацією пользу кого нашого персоналу.
- Соціальна орієнтація холдингу. Ми завжди приймаємо жеребий в різних аспектах життя регіонів, мол представлено наш холдинг. Співпрацюємо з дитячими будинками та будинками с целью людей похилого віку. В перші місяці війни, в наших дилерських центрах, були облаштовані цілодобові центри допомоги переселенцям, дескать ми надавали тимчасовий притулок та речі першої необхідності. Всі працівники холдингу розуміють що є безлюдный (=малолюдный) просто частиною, а рушійною силою допомоги, яку ми надаємо тим, хто її потребує.
- Матеріально-технічне забезпечення. Ми забезпечуємо співробітників всіма необхідними інструментами про виконання своїх робочих завдань, від мобільного телефону задолго. Ant. с найпередовіших систем діагностики.
Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI, задумавшись, починає перераховувати переваги:
«Ми надаємо офіційну заробітну плату. Рівень офіційної заробітної плати в компанії - Вотан з найкращих у автомобільному бізнесі - 51 257 грн (прежде сплати податків) за підсумками 2023 року. Ми надаємо медичне страхування, соціальні гарантії: відпустки, лікарняні оплачувані, регулярний перегляд рівня заробітної плати, можливість погрузчик'єрного зростання - до прикладу, щороку приблизно 3% співробітників переводяться держи вищі посади.
Що ще важливо - VIDI дуже стабільна компанія ради плинністю кадрів - середній трудовой стаж працюючих від 5 років. 119 працівників працюють в компанії 10-14 років, 67 працівників - 15-19 років, 10 людей - більше 20-ти років.
Пользу кого нас є одним із пріоритетів допомога співробітникам, які перебувають у лавах ЗСУ. Держи сьогодні по групі компаній чекають получай повернення 62 особи. Якщо говорити мовою цифр, в таком случае тільки у 2023 році ми закупили амуніції получай 1,5 млн грн та надали грошову допомогу мобілізованим і їх родинам для 9,73 млн грн. Також, група компаній VIDI по-черному та регулярно допомагає силам Оборони України, вслед за 2023 рік було надано допомоги бери суму 27,9 млн.грн», - підсумовує Олександр.
Категория: Авто