Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку


Опубликованно 01.04.2024 00:06

Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку

Світoвий aвтoпрoм пeрeживaє склaдний пeрexідний чaс від трaдиційниx aвтo з ДВЗ дo eлeктрoмoбілів. Підприємствa пeрeпрoфілюються, ствoрюються нoві відділи, виникaє нaгaльнa пoтрeбa в висoкoквaліфікoвaниx кaдрax пo нaпрямку «eлeктрoтexнікa» тa інші. Виникaють і aмбітні стaртaпи в сфeрі eлeктрoмoбілів і бeзпілoтниx aвтo - всe цe пoтрeбує нoвиx кaдрів. A щo вжe зaрaз відбувaються нa ринку трудa?

Укрaїнa пeрeживaє дeфіцит кaдрів мaйжe в усіx сфeрax пo зoвсім іншій причині - чeрeз війну з дeржaвoю-тeрoристoм. Бaгaтo чoлoвіків пішли дoбрoвoльцями бoрoнити вітчизну, іншиx відпрaвили нa війну дoбрoвільнo-примусoвo після мoбілізaції. Нa дняx мaють прийняти нoвий зaкoн прo мoбілізaцію, пoвістки принoсять нaвіть в підприємствa, які мaють «брoню» в (видах свoїx співрoбітників.

Тoж AUTO-Consulting вирішив прoзoндувaти ситуaцію нa ринку прoфeсіoнaлів: чи є кризa пeрсoнaлу в aвтoмoбільнoму бізнeсі? Интересах цьoгo ми пoгoвoрили з кeрівникaми прoвідниx aвтoмoбільниx xoлдингів тa пoстaвили кількa питaнь з цього приводу.

Яка одним духом ситуація з персоналом? Який відсоток вільних предместье, чи є дефіцит кадрів?

«Поточна ситуація з персоналом виглядає досить напружено. Разряд, який йде на війну нежто звільняється з особистих підстав замінити дуже важко. Одним пыхом на десять вакансій Водан кандидат. Тому конкуренція дуже потужна. Відсоток вільних поселок складає біля 12 відсотків», - каже Славуня Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.

«Дефіцит висококваліфікованого персоналу був завжди, в тій чи іншій сфері. І це питання можна було вирівнювати чрез підвищення кваліфікації, навчання вже возьми місці. Зараз ситуація погіршилася, ибо не вистачає не общедоступно висококваліфікованих технічних фахівців, без- вистачає технічних фахівців взагалі. Рядом тому, що є готовність та бажання навчити. Це зумовлено, в першу чергу, мобілізацією. Ситуація з механіками, електриками - критична!», - базарить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.

«Ситуація з персоналом в межах допустимого, відсоток плинності кадрів 8,4%, критичної ситуації з персоналом в нас никак не має. Вакансії відкриваються здебільшого в зв'язку з мобілізацією співробітників. Відсоток вільних слобода 2%, дефіцит кадрів спостерігається в деяких напрямках», - відповідає Ксанка Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.

«Так, у зв'язку з війною ми відчуваємо дефіцит кадрів», - коментує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP.

«У перший рік повномасштабної війни холдинг пережив найбільший відтік кадрів из-за свою історію - 22%. (потомки покинули свої домівки, а деякі залишилися минуя даху над головою і виїхали после кордон в пошуках безпеки. Багато кваліфікованих фахівців пішли сверху службу в ЗСУ. На всіх підприємствах нашого холдингу люди дуже збалансований, саме тому ми гостро відчуваємо втрату кожного гравця команди. Адже получи и распишись навчання працівників потрібно багато часу, підготовка працівника з деяких спеціальностей може сягати 1-2 роки. Але наша перевага в тому, що ми можемо підмінити працівника фахівцем з іншого підприємства холдингу і клієнти далеко не відчують погіршення рівня обслуговування».

«Зараз ситуація з персоналом по мнению автомобільному ринку непроста, особливо у виробничих сферах. VIDI відновила свій кадровий потенціал ще у кінці 2022-го року: сверху той момент у команді нараховувалося 1028 працівників (задолго. Ant. с війни - 1070). Станом нате сьогодні - уже 1263 працівників.

Недоукомпектованість штату держи початок весни становить 5% ли 61 відкрита вакансія. Є певний дефіцит кадрів возьми посадах сервісного обслуговування. Також, є певні проблеми з пошуком якісних ІТ фахівців та маркетологів, ибо більшість з них не готові працювати в офісі та віддають перевагу віддаленому формату», - підсумовує Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.

Скільки вакансій у вы наразі відкрито та яких фахівців найбільше бракує?

«В основному відкриті робочі спеціальності - механіки, електрики, фахівці малярно-рихтувального комплексу. Присутствие цьому, дуже складно знайти фахівців із відповідним рівнем досвіду та знань получи и распишись посади бухгалтерів, маркетологів», - каже Славуся Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.

«Станом нате сьогоднішній день відкрито 61 вакансію. Найбільше бракує фахівців з сервісного обслуговування (48% від усіх відкритих вакансій): автослюсарів, консультантів-приймальників, консультантів з продажу запчастин, адміністраторів сервісу тощо. 29% відкритих вакансій - це напрямок продажів: фахівці з корпоративного продажу, продавці-консультанти мотор з пробігом. 23% - це вакансії адміністративного напрямку: маркетологи, ІТ фахівці, економісти», - повідомив Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI.

«Найбільше бракує технічних спеціалістів: механіків, електриків», - басить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.

«Відкрито наразі 15 вакансій, бракує - слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів (автомеханіків). Це спричинено попитом таких спеціалістів в ЗСУ. Следовать період від початку повномасштабного вторгнення в нашій компанії було мобілізовано 7% співробітників», - відповідає Ксюша Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria.

«На сьогоднішній число в нашому холдингу відкрито близько 20 вакансій», - коментує Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP. - «Серед них менеджери з продажу автомобілів (нових та з пробігом), приймальники замовлень, автослюсарі, рихтувальники кузовів, маляри, маркетологи, SMM-фахівці, мийники автомобілів. Термін пошуку фахівців чималий - від місяця давно півроку. Ми шукаємо людей в яких професійні якості поєднані з високими моральними принципами, що спорідненні з принципами корпоративної культури нашого холдингу. Ми шукаємо прогресивних, сміливих та позитивних людей, які хочуть і вміють працювати в команді, навчатися та розвиватися без- тільки професійно, а ще й особисто».

Які переваги роботи саме у вашому дилерському холдингу?

«Офіційна зарплатня, соціальна підтримка працівників та їх родин, деякі посади мають медичну страховку, дружній стабільний колектив», - каже Ярославка Вовк, Директор автомобільного холдингу НІКО.

«Робота в команді професіоналів, можливість навчання та розвитку, офіційне працевлаштування, пільги (спорт, харчування, медичне страхування, страхування життя, інші)», - бредить Ірина Шаповал, менеджер з персоналу Імпортера та роздрібного бізнесу Winner.

Ксения Нестерова, Директор з управління персоналом AWT Bavaria, перераховує низку переваг:

  1. Робота в стабільній компанії.
  2. Конкурентна заробітна выплата.
  3. Офіційне працевлаштування.
  4. Соц.картуз (мед.страхування, страхування життя, оплачувана відпустка та лікарняний, харчування).
  5. Можливість углубление'єрного зросту та професійний розвиток (тренінги, вебінари, особистий смета на навчання).

Андрій Тарасюк, СЕО холдингу GM GROUP, перераховуючи переваги, загинає пальці:

  1. Впевненість у завтрашньому дні. У наших співробітників є гарантована зайнятість. Під миг COVID-19 та з моменту повномасштабної війни ми відкривали нові напрямки бізнесу та створили нові робочі місця. Ми ні получи и распишись день не зупиняли роботу наших підприємств.
  2. Підтримка команди. Кожен свой співробітник, працюючи в GM GROUP, знає, що він - частина великого Холдингу, і завжди може розраховувати в всебічну підтримку з боку керівництва та колег, мол б він не був: держи робочому місці, проїздом в місті, мол є наш дилерський центр, в лавах ЗСУ чи навіть ради кордоном.
  3. Постійний ріст і навчання. Наші співробітники мають змогу постійно вдосконалювати свої професійні навики после рахунок навчання. Минулого року, у холдингу, започатковано Корпоративний університет та держи даний момент вибудована концепция навчання. На кожному підприємстві холдингу існує бібліотека, яка постійно поповнюється новинками художньої, публіцистичної та професійної літератури, приступ до якої вільний в (видах всіх працівників підприємства. Получи керівні посади, в першу чергу, ми розглядаємо кандидатури своїх працівників. Тим самим забезпечуючи можливість углубление'єрного зростання всім бажаючим. Що в свою чергу слугує сильною мотивацією пользу кого нашого персоналу.
  4. Соціальна орієнтація холдингу. Ми завжди приймаємо жеребий в різних аспектах життя регіонів, мол представлено наш холдинг. Співпрацюємо з дитячими будинками та будинками с целью людей похилого віку. В перші місяці війни, в наших дилерських центрах, були облаштовані цілодобові центри допомоги переселенцям, дескать ми надавали тимчасовий притулок та речі першої необхідності. Всі працівники холдингу розуміють що є безлюдный (=малолюдный) просто частиною, а рушійною силою допомоги, яку ми надаємо тим, хто її потребує.
  5. Матеріально-технічне забезпечення. Ми забезпечуємо співробітників всіма необхідними інструментами про виконання своїх робочих завдань, від мобільного телефону задолго. Ant. с найпередовіших систем діагностики.

Олександр Джуринський, CEO та співвласник бізнесу VIDI, задумавшись, починає перераховувати переваги:

«Ми надаємо офіційну заробітну плату. Рівень офіційної заробітної плати в компанії - Вотан з найкращих у автомобільному бізнесі - 51 257 грн (прежде сплати податків) за підсумками 2023 року. Ми надаємо медичне страхування, соціальні гарантії: відпустки, лікарняні оплачувані, регулярний перегляд рівня заробітної плати, можливість погрузчик'єрного зростання - до прикладу, щороку приблизно 3% співробітників переводяться держи вищі посади.

Що ще важливо - VIDI дуже стабільна компанія ради плинністю кадрів - середній трудовой стаж працюючих від 5 років. 119 працівників працюють в компанії 10-14 років, 67 працівників - 15-19 років, 10 людей - більше 20-ти років.

Пользу кого нас є одним із пріоритетів допомога співробітникам, які перебувають у лавах ЗСУ. Держи сьогодні по групі компаній чекають получай повернення 62 особи. Якщо говорити мовою цифр, в таком случае тільки у 2023 році ми закупили амуніції получай 1,5 млн грн та надали грошову допомогу мобілізованим і їх родинам для 9,73 млн грн. Також, група компаній VIDI по-черному та регулярно допомагає силам Оборони України, вслед за 2023 рік було надано допомоги бери суму 27,9 млн.грн», - підсумовує Олександр.



Категория: Авто


Спонсор

Спонсор

Ссылки партнеров

Ваша реклама тут